Fitness a cvičení s hudbou

Výuka je zaměřena na praktické možnosti využití fitness – jako kardiotréninku, kondičního posilování a moderních pohybových forem v kondiční přípravě studentů. Možnost vstupního a výstupního testování studentů pomocí monitoringu srdeční frekvence zjišťuje tělesnou kondici studentů. Jeho pomocí lze upravovat zátěž při cvičení, která následně vede ke zvyšování tělesné kondice. V oblasti fitness se jedná o posilování jednotlivých částí těla a rozvoji aerobní zdatnosti. Studenti se seznamují s tvorbou posilovacích programů a se správným nastavením kardio-přístrojů v aerobní zóně. Cvičební programy s hudebním doprovodem – Zumba a step aerobik – jsou určeny zejména studentkám a vedou k rozvoji rytmického cítění, pohybové koordinaci i aerobní zdatnosti. Lekce power jógy jsou zaměřeny na protažení a posílení těla, vyrovnání svalových dysbalancí a celkové uvolnění s relaxací.  Cvičení spojené s hudbou není vnímáno jako obtížné a je vždy spojené s příjemnou atmosférou během cvičební lekce. Součástí výuky je seznámení studentů se zdravým životním stylem a jeho dlouhodobým vlivem na jejich úroveň zdravotního stavu.

 

 fitnes-opvk1fitnes-opvk2 

 

Prezentace k tématu kardiotrénink je k nahlédnutí zde

 

Metodický materiál k výuce je ke stažení zde

 

Prezentace závěrečná konference projektu zde

 

Vyučující daného zaměření:

 

Mgr. Jana Bajzíková

Mgr. Petra Čaplová, Ph.D

PaedDr. Lada Čuříková, Ph.D.

Mgr. Eva Hložková

Ing. Vanda Mikušová

Daniel Šimek externista

 

V AR 2014/15 je možné se v rámci předmětů SPA1, SPA2, SPA2E, TV2, TV1*H, TV2*H, SPO1 a SPT1 na tento výběr přihlásit zde:

 

http://registrace.tul.cz/telocvik/index.php?page=telocviky

 

Aerobik:

http://registrace.tul.cz/telocvik/index.php?page=telocviky/detail&id_telocvik=282

Bossu:

http://registrace.tul.cz/telocvik/index.php?page=telocviky/detail&id_telocvik=281

Kondiční posilování:

http://registrace.tul.cz/telocvik/index.php?page=telocviky/detail&id_telocvik=286

Zumba:

http://registrace.tul.cz/telocvik/index.php?page=telocviky/detail&id_telocvik=279

 

Odkazy: 

 

GRADA.CZ – webový portál o knihách s tělovýchovnou a sportovní tématikou

(http://www.grada.cz/)

 

INDOORROWING.CZ – zahrnuje veškerá cvičení na veslařském trenažéru. Cvičení je vhodné pro zvýšení kondice, k redukci hmotnosti, tréninku i rehabilitaci

(http://www.indoorrowing.cz/)

 

PRAVIDLA HUBNUTÍ.CZ – jak dlouho a v jakém tempu provádět aerobní aktivity, aby docházelo k co nejrychlejšímu spalování tuků a hubnutí? Vaše srdeční frekvence by se měla držet mezi 60 až 80% Vaší maximální srdeční frekvence

(http://www.pravidlahubnuti.cz/behani-hubnuti)

 

RADY-HUBNUTÍ.CZ – výpočet BMI je jednoduchým prostředkem, který vyjadřuje poměr mezi Vaší výškou a hmotností. Orientačně zjistíte pomocí kalkulačky, zda trpíte nadváhu nebo ne

(http://www.rady-hubnuti.cz/ výpočet BMI)

 

SPORTVITAL.CZ – při pohybu na orbitreku není naše tělo vystaveno prudkým nárazům. Cvičení je vhodné i pro lidi a díky s nadváhou a díky zapojení paží se zvětšuje energetický výdej.

(http://www.sportvital.cz/sport/fitness/kardiofitness/orbitrek-krosovy-elipticky-trenazer/)

  

Fotologalerie:

 

 

Barevny logolink OPVK hor logolink cmyk cz

kurzCB-lišta EuCB-lišta3
katedra tělesné výchovy TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Katedra tělesné výchovy

Na Bohdalci 715 | 460 15 Liberec 15
Tel.: +420 485 355 121
Identifikátor datové schránky: XXXX

Doprava MHD - BUS č. 15 a 29 na zastávku Univerzitní koleje

Zůstaňte v kontaktu

 

facebbok  youtuberss
logo TUL TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Studentská 1402/2
461 17 Liberec 1
Tel.: +420 485 351 111
Identifikátor datové schránky: XXXX