Absolvent profesně zaměřeného bakalářského studijního programu Sport se zaměřením na zdravý životní styl získá vzdělání a prakticky orientovanou vysokoškolskou kvalifikaci pro odborné působení na různých pracovních pozicích sportovního a tělovýchovného zaměření:
Absolvent také může pokračovat v navazujícím magisterském studiu příbuzného zaměření na FP TUL či na jiné vysoké škole v České republice.
Studijní program Učitelství pro 2. stupeň základních škol je koncipován jako komplexní odborná učitelská příprava. Cílem dvouletého navazujícího magisterského studijního programu je připravit kvalifikované, vysokoškolsky vzdělané odborníky pro vykonávání učitelského povolání na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Studium je realizováno vždy ve specializaci (tj. kombinaci dvou oborů), přičemž jeho zaměření vychází z rámcových požadavků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky na zastoupení příslušných složek odborné přípravy: učitelské propedeutiky, prvního a druhého oboru, oborové didaktiky, praxe a přípravy závěrečné práce. Studium vede k rozvoji pedagogicko-psychologických kompetencí a odborných vědomostí a dovedností. Důraz je kladen na rozvoj osobnostně sociálních kompetencí budoucích učitelů, na problematiku plánování výuky a koncipování výchovných situací s ohledem na heterogenitu žákovského kolektivu (žáci ze socio-kulturně odlišného či znevýhodněného prostředí). Studenti jsou vedeni k aktivnímu seznámení se, osvojení a využívání takových metod výuky a výchovných postupů, které respektují individuální specifika a vzdělávací potřeby žáků a studentů, posilují kohezi skupiny. Studium je založeno na obsahové integraci s praktickými aktivitami a reflektivním pojetím praxí. Student absolvuje průběžnou a souvislou pedagogickou odbornou praxi na fakultních základních školách. V rámci studia oboru jde o prohloubení teoretického poznání základních kinantropologických předmětů, zejména v kontextu jejich interakcí s obsahem výuky na 2. stupni základních škol. Důraz je kladen na vyšší zastoupení oborově didaktických předmětů. Současně jsou ve studijním plánu zastoupeny praktické předměty zaměřené na doplnění pohybových dovedností osvojených v bakalářském studiu, které jsou nezbytné pro výuku tělesné výchovy na 2. stupni základních škol.
Absolvent navazujícího magisterského studijního programu Učitelství pro 2. stupeň základních škol získá učitelské vzdělání ve vybrané specializaci (tj. kombinaci dvou oborů) a vzdělání v oblasti pedagogicko-psychologické přípravy v rozsahu nezbytném pro výkon učitelského povolání. Absolvent navazujícího magisterského studia učitelství se orientuje v tématech vzdělávání a výuky, dokáže pracovat se studenty adolescenty a s žákem staršího školního věku, chápe a reflektuje jeho věkové, genderové i individuální zvláštnosti a je vybaven dovednostmi pro výběr a transformaci učiva a umí projektovat, realizovat a hodnotit proces výuky. Absolvent je kvalifikován pro výuku na 2. stupni základní školy a na nižším stupni gymnázia. Po nástupu do praxe má vytvořeny kvalitní základy pro profesní přípravu v rámci dalšího vzdělávání učitelů a kariérního systému, příp. pro vstup do doktorského studia.
Doručovací adresa:
Technická univerzita v Liberci,
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická,
Katedra tělesné výchovy a sportu,
Studentská 1402/2, 461 17 Liberec 1
Sídlo:
Stadion TUL v Harcově,
Dubový vrch 714, 460 15 Liberec 15
Sekretariát katedry:
Ing. Soňa Hořínková,
+420 485 355 121,
© Technická univerzita v Liberci - Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická - Katedra tělesné výchovy a sportu