Skip to main content
  • Jan Charousek
  • KTV

Partnerství

Partnerství

Co Vám můžeme v rámci partnerství jako katedra nabídnout? Po vzájemné domluvě a uzavření smlouvy o partnerství získáte nejen řadu zajímavých možností propagace ale i např. možnost využití našich sportovišť. 

Druhy partnerství

Jednotlivé druhy partnerství vyjadřují míru sepětí KTV FP TUL s partnerem, která je dána:

  • dobou, na kterou je partnerství sjednáváno;
  • rozsahem činností, které KTV FP TUL nabízí a s daným partnerem společně realizuje;
  • výší podpory, kterou daný partner poskytuje KTV FP TUL.

KTV FP TUL uzavírá partnerství s následujícími kategoriemi partnerů:

  1. Partner – smlouva je uzavírána zpravidla na dobu jednoho roku až tří let a v této skupině se nachází větší množství partnerů; rámcový rozsah činností nabízených KTV FP TUL a částka podpory jsou uvedeny v přiloženém dokumentu níže.
  2. Hlavní partner – smlouva je uzavírána zpravidla na dobu tří až pěti let a v této skupině se nachází menší počet partnerů; rámcový rozsah činností nabízených KTV FP TUL a částka podpory jsou uvedeny v přiloženém dokumentu níže.

Podmínky partnerství

  • Hlavní partner

    smlouva je uzavírána zpravidla na dobu tří až pěti let s vyšší finanční podporou, v této skupině se nachází menší počet partnerů, rámcový rozsah propagace a činností nabízených KTV FP TUL je uvedena níže:

    • umístění svého loga na partnerské nástěnce i na webu katedry v sekci hlavních partnerů;
    • umístění bannerů se svým logem na sportovištích TUL (1x vnitřní prostor ve sportovní hale, 1x venkovní prostor u fotbalového stadionu) v rozměrech domluvených s kontaktní osobou katedry;
    • využití sociálních sítí katedry pro nekomerční příspěvky (např. nabídky na studijní stáže nebo studentské brigády), a to v četnosti až 4x ročně;
    • vylepení plakátů či ponechání letáků s nekomerční nabídkou na sportovištích na nástěnkách či odkládacích plochách k tomu určených, a to v četnosti bez omezení;
    • možnost nabídky studentské stáže či studentské brigády přes vnitřní systém odborných praxí, a to až 2x ročně;
    • možnost pronájmu sportoviště pro vlastní účely bezplatně 1 den ročně či za zvýhodněnou cenu uveřejněnou v platném ceníku nájmů (je však nutné respektovat výuku či dlouhodobé pronájmy);
    • prezentace svého loga v rámci akcí organizovaných KTV FP TUL;
    • možnost vybavit svými zejména vizuálními propagačními a komunikačními prostředky určené prostory sídla KTV FP TUL  pro tyto účely katedrou stanovené, pokud to neomezí běžný provoz učebny a prostor a neodporuje to vnitřním předpisům školy (požárním, bezpečnostním apod.);
    • možnost nabídnout KTV FP TUL až 3 témata závěrečných prací a určit konzultanta ze svých řad pro jejich plnění;
    • realizace přednášky (včetně představení HR a PR akcí) 1x ročně pro studující KTV FP TUL, kdy katedra je povinna tuto přednášku organizačně zajistit. 

    • Partner

      smlouva je uzavírána zpravidla na dobu jednoho roku až tří let s nižší finanční podporou, v této skupině se nachází větší množství partnerů, rámcový rozsah propagace a činností nabízených KTV FP TUL je uvedena níže:

      • umístění svého loga na partnerské nástěnce i na webu katedry v sekci partnerů;
      • využití sociálních sítí katedry pro nekomerční příspěvky (např. nabídky na studijní stáže nebo studentské brigády), a to v četnosti až 2x ročně;
      • vylepení plakátů či ponechání letáků s nekomerční nabídkou na sportovištích na nástěnkách či odkládacích plochách k tomu určených, a to v četnosti až 2x ročně;
      • možnost nabídky studentské stáže či studentské brigády přes vnitřní systém odborných praxí, a to až 1x ročně;
      • možnost pronájmu sportoviště pro vlastní účely za zvýhodněnou cenu uveřejněnou v platném ceníku nájmů (je však nutné respektovat výuku či dlouhodobé pronájmy);
      • prezentace svého loga v rámci akcí organizovaných KTV FP TUL.

      Chcete se stát našim partnerem a dozvědět se více informací týkající se spolupráce s námi? Neváhejte kontaktovat PhDr. Kateřinu Strnadovou (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.), která je kontaktní osobou v rámci partnerství KTV FP TUL. 

       

      Budeme se těšit na spolupráci!

      Číst dál …Partnerství

      • Přečteno: 228
      • Jan Charousek
      • KTV

      Tělo Liberec

      TěloLiberec 2025 

      26.–27. 9. 2025

      • Úvod

        • Jak učit tělesnou výchovu zábavně, moderně, prožitkově a efektivně?
        • Jaké jsou nové přístupy, metody a možnosti v tělovýchovné praxi a sportovním tréninku? 
        • Jak zatraktivnit výuku například gymnastiky, tradičních sportovních her, moderních pohybových forem nebo outdoorových aktivit? 

        V rámci prvního ročníku TělaLiberec bychom chtěli nabídnout především řadu inspirativních praktických seminářů, ale i několik teoretických přednášek, které se budou věnovat především problematice výuky tělesné výchovy na školách všech stupňů, ale i mimoškolní pohybové výchově a dále trenérské, cvičitelské a instruktorské praxi.  

        Dále bychom chtěli poskytnout  prostor pro setkání a výměnu zkušeností nejen našim absolventům, ale i dalším tělovýchovným pracovníkům a odborníkům z praxe.  

        Každý účastník získá certifikát o absolvování odborného vzdělávacího semináře.  

        TěloLiberec navazuje na zakladatele této akce Těloolomouc.  

      • Registrace

        Registrační poplatek: 1 550,- Kč/osoba (poplatek zahrnuje účast na seminářích, přednáškách a doprovodném programu v obou dnech akce) 

        Přihlaste se přes registrační formulář.

        Uzávěrka přihlášek je 15. 09. 2025 nebo do vyčerpání kapacity. 

        Rozvrh jednotlivých seminářů bude zveřejněn po uzávěrce přihlášek

        Registrace na jednotlivé semináře není nutná. 

        Registrační formulář

      • Program

        Rozvrh jednotlivých seminářů bude zveřejněn po uzávěrce přihlášek

        Registrace na jednotlivé semináře není nutná. 

      • Ubytování

        Cena ubytování: 460 Kč/osoba/noc  

        Ubytování nabízíme na kolejích TUL v pokojích hotelového typu. 

        Koleje Technické univerzity v Liberci jsou umístěny v klidné zóně města, v podhůří Jizerských hor. Ubytování nabízíme ve dvoulůžkových pokojích tzv. buňkového typu. Buňku tvoří dva až tři dvoulůžkové pokoje, kuchyňka a sociální zařízení. Na pokojích jsou v omezené míře k dispozici vysouvací lůžka.

        Nepřetržitý provoz recepce. Dostupnost centra – MHD. Bezplatná Wi-Fi k dispozici na všech pokojích. Kuchyňky vybaveny lednicí a elektrickým vařičem, možnost bezplatného zapůjčení rychlovarných konvic a menších kusů nádobí (skleničky, hrníčky, příbory talíře).

      • Stravování

        Cena stravování: 980 Kč/osoba (zahrnuje 2x oběd, 1x večeře, 1x snídaně). 

        Pátek oběd
        Kuřecí steak na bylinkách, štouchané brambory, grilovaná zelenina 

        Pátek večeře
        Rautové stoly
        Obložené tácy uzeninové a sýrové, řízečky, pečivo, zelenina

        Sobota snídaně
        Formou bufetu (pečivo slané sladké, máslo, džem, jogurt, müsli nebo cornflakes, vajíčka míchaná, zelenina, ovoce) 
        Čaj, káva, džus

        Sobota oběd
        Zapékané těstoviny s kuřecím masem a sýrem, okurkový/rajčatový salát

      • Sportoviště KTV FP TUL

        Místo konání

        Adresa:
        Budova KTV,
        Na Bohdalci 715, 460 15 Liberec 15

        Veškeré semináře a přednášky se budou konat v prostorách a na sportovištích Katedry tělesné výchovy a sportu FP TUL. 

        Sportoviště KTV FP TUL

      • Sportoviště KTV FP TUL

        Doprovodný program

        Veškeré aktivity jsou zahrnuty v rámci registračního poplatku.

        • Vstup do regenerační zóny (sauna, studený bazén, odpočívárna, masáže) 
        • Večerní sportování (posilovna, kardio zóna). 
        • Ranní cvičení (powerjóga, proběhnutí). 
        • Měření tělesné složení na přístroji InBody 770.

        Sportoviště KTV FP TUL

      • Záštity

        Akce se koná pod záštitou:

        • rektora Technické univerzity v Liberci
          doc. RNDr. Miroslava Brzeziny CSc., dr. h. c.
        • děkana Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické
          doc. PaedDr. Aleše Suchomela, Ph.D.
        • náměstka primátora města Liberec pro kulturu, školství a cestovní ruch
          PhDr. Mgr. Ivana Langra, Ph.D. 
        • členky rady kraje Ing. arch. Jitky Skalické

        Rektor TUL     Děkan FP TUL     Náměstek LK     Členka rady LK

        Akce se koná s podporou Krajské rady Asociace školních sportovních klubů České republiky Libereckého kraje (KR AŠSK ČR Libereckého kraje). 

      • Kontakt

        Hlavní kontakt:

        Viola Hořínková
        Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
        705 792 065

        Ostatní kontakty:

        Garant akce:
        Lukáš Rubín – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

        Garant programu:
        Lenka Knopová – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

        Garant ubytování a stravování:
        Petra Čaplová – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

        Garant webu:
        Jan Charousek – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

        Garant studentských praxí:
        Jaroslav Kupr – Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
         

      PRAKTICKÉ PŘÍSPĚVKY

      Trenéři ve škole (Antonín Barák)

      Program Trenéři ve škole je založen na zapojení proškolených sportovních trenérů do hodin tělesné výchovy na 1.stupni základních škol, kde v pravidelné rotaci spolupracují s pedagogy na pestrém, efektivním a bezpečném pohybovém rozvoji dětí. ​V zásadním věku pro vybudování vztahu k pohybu tak vytvářejí pozitivní vazbu dětí k pohybovým aktivitám, které ovlivňují jejich fyzické i duševní zdraví a rozvoj mozku. To dětem pomáhá i k lepším studijním výsledkům. Program není výběrový jak z pohledu sportů, tak i dětí, a proto je zacílen do řádných hodin TV.

      Parkour (Jaroslav Chum)

      Praktický vzdělávací program zaměřený na zavedení prvků parkouru do tělesné výchovy bezpečnou, zábavnou a efektivní formou tak, aby děti mohly porozumět každému pohybu a byly schopny jej nadále využívat i mimo výuku TV. Parkour již není pouličním vandalismem, za který býval dlouhou dobu označován. Jedná se o ideální cestu všestranného tělesného rozvoje, na které budou děti pracovat se svým tělem, naučí se kombinovat pohybové schopnosti se záměrem dosáhnout nějaké pohybové dovednosti, a tu následně rozvíjet k dokonalosti. Dále zjistí také zjistí, že díky parkourovým technikám jsou schopnější snadněji pomoci ostatním, jež jsou v tíživé situaci někde, kam se běžný občan jednoduše nedostane.

      Během kurzu se uchazeči teoreticky seznámí s významem a výhodami zařazování parkouru do výchovně-vzdělávacího procesu. Pochopí zásadní vliv parkourových technik na rozvoj pohybových dovedností a psychických vlastností dítěte.

      Jugger: týmový sport mezi fotbalem a šermem (Jan Hanzelka)



      Jugger je dynamický sport, který kombinuje prvky týmových a individuálních sportů: dva týmy svádí souboje polstrovanými holemi a snaží se uvolnit cestu k bráně jedinému spoluhráči, který může nosit míč po hřišti a skórovat. Mezinárodní forma juggeru je bezkontaktní a dívky i chlapci hrají spolu ve smíšených týmech. Pouze letmý dotyk polstrované juggerové hole stačí k tomu, aby si zasažený hráč na několik vteřin klekl a nezasahoval tak do hry. Fair play je tedy klíčovým elementem juggeru, protože zásahy si hráči hlídají sami. Sport vyžaduje soustředěnost, rychlost a vysoké nasazení hráčů. Každý z nich se musí soustředit na soupeře, se kterým svádí souboj, zároveň musí mít přehled o tom, kde a v jaké situaci se nachází běžec a kde je míč a ještě si hlídat záda. Jugger je proto zábavným zpestřením i komplexní sportovní aktivitou pro dlouhodobý tělesný rozvoj.

      Atletika hravě – od zábavných štafetových her po nácvik štafety (Aleš Kaplan) 



      Akrojóga hravě (Petra Čaplová)

      Akrojóga je skvělý prostředek rozvoje nejen pohybových schopností, ale taky komunikace a spolupráce. Stmeluje lidi prostřednictvím lidského spojení, dotyku a hry. Na workshopu si vyzkoušíte role báze (základna, opora), letce (osoba ve vzduchu) i dopomoci (spotter) v jednoduchých pozicích, které jsou vhodné pro děti i dospělé cvičence jako zpestření pohybové rutiny.

      Drobné pohybové hry s netradičním materiálem (Lenka Knopová)

      V tomto praktickém workshopu nabídneme několik drobných pohybových her s využitím netradičního materiálu, jako jsou kelímky, houbičky na nádobí, kolíčky na prádlo, papírové tácky, brčka a další. Tento materiál, který je často využíván v psychomotorice, děti a mládež zábavnou formou motivuje k pohybové aktivitě a má mnoho dalších výhod jako je například lehká dostupnost nebo nízká pořizovací cena. Inspirativní seminář nabídne aktivity především soutěživého typu, vhodné pro děti různého věku.

      Cvičení s využitím balančních pomůcek (Kateřina Strnadová)

      Tento praktický workshop nabídne cvičení s vlastní vahou těla za využití balančních pomůcek, jako jsou BOSU, válce, overball nebo velký míč.  Vyzkoušíte si jednoduché, ale účinné cviky, které rozvíjejí rovnováhu, koordinaci a aktivují hluboký stabilizační systém (core). V rámci tohoto příspěvku se dozvíte, jak správně zařadit tyto cviky do cvičební jednotky/tréninku a jak přizpůsobit obtížnost podle zdatnosti účastníků. Důraz bude kladen na správnou techniku provedení a korekci pohybových vzorců. Součástí workshopu bude i rozbor nejčastějších chyb při výběru a provádění posilovacích cviků.

      Florbal hrou (Lukáš Rubín)

      Lekce bude zaměřena na výuku florbalu, oblíbené a dynamicky se rozvíjející sportovní hry současnosti. Během příspěvku zazní krátký teoretický úvod, kde se mimo jiné zaměříme na výběr vhodného vybavení do škol nebo zájmových kroužků. V rámci praktické části se pak účastníci seznámí s oblíbenými herními cvičeními vhodnými do všech částí vyučovací/tréninkové jednotky. V průběhu lekce se zaměříme i na nejčastější chyby při nácviku herních činností jednotlivce a možnosti jejich korekce.

      Gymnastika jednoduše a hrou 1 – přeskok (Pavlína Vrchovecká)

      V tomto workshopu nabízíme nový moderní přístup k výuce gymnastiky, k nácviku základních dovedností, netradičnímu pojetí chápání celé gymnastiky a jejího významu pro pohybové vzdělávání. V krátkém úvodu se zmíníme o novém přístupu k výuce a vhodných pomůckách pro výuku skrčky, roznožky, přemetu. Ukážeme si metodiku nácviku s využitím her a různých cvičení. Zaměříme se na nejčastější chyby a dopomoc.

      Jak si může každý trenér mládeže vytvořit vlastní tréninkový systém, i když nemá 10 let praxe (Lukáš Honzík)

      Přednáška představí klíčové principy, jak u mladých sportovců budovat pevný základ pro výkon, aniž by docházelo k přetížení nebo opakovaným zraněním. Zaměříme se na nejčastější chyby v přípravě – jako je nejasná struktura, přeskakování vývojových fází nebo nevhodné zatížení – zjistíte, jak jim efektivně předcházet. Dozvíte se, proč i tvrdý trénink může vést ke stagnaci a jak nastavit plán, který dává smysl nejen trenérům, ale i samotným sportovcům. Účastníci získají praktické návody, jak dlouhodobě plánovat rozvoj výkonnosti s ohledem na věk, potenciál a specifika jednotlivých sportů. Přednáška čerpá ze zkušeností s mládežnickými reprezentacemi a z práce se stovkami mladých sportovců, kteří se dnes díky této metodice udržují ve špičkové formě – zodpovědně, bez zranění s neotřesitelnou motivací.

      Netradiční sportovní hry – Kanjam (Jaroslav Kupr)

      Lekce bude zaměřena na výuku hru s frisbee diskem - Kanjam. Jedná se zábavnou hru dvojic, soupeřících proti sobě, za využití disku a speciálních košů. Hra rozvíjí spolupráci ve dvojic, přesnost a hodí se jak do školní výuky, tak i na kurzovní využití. Během příspěvku zazní krátký teoretický úvod, kde se mimo jiné zaměříme na výběr vhodného vybavení a možné informační zdroje. V rámci praktické části se pak účastníci seznámí s cvičeními vhodnými do  vyučovací jednotky a ukázku ukončíme mini turnajem.

      Nemáme tělocvičnu? Nevadí. I židle se dají použít (Jana Bajzíková)

      Židle jako lenošku používáme všichni. Ale procvičování celého svého těla od hlavy až po paty u židle, na židli denně neděláme. Pojďme to společně vyzkoušet!

      Orientační běh hravě (Alena Picková, Jana Kubátová)

      Jak zpestřit výuku či školní výlet orientačním během a zaujmout i méně fyzicky zdatné žáky? Ukázky orientačních cvičení v parku, na hřišti i v tělocvičně s využitým elektronického systému Sportident a jak to zvládnout i bez něj. Informace o spolupráci Českého orienťáku se školami (školní závody, výukové mapy, areály pevných kontrol a Venku.app, výukové programy Zažij svůj domov).

      Příprava dětí na školní lyžařský výcvik v rámci hodin tělesné výchovy (Klára Kuprová)

      Lyžařský výcvik bývá pro většinu dětí celoživotním zážitkem. Všichni učitelé si přejí, aby se stal pozitivním zážitkem. Proto si pojďme v tomto workshop předat zkušenosti a představit si cvičení a hry, která můžeme realizovat v průběhu školního roku během hodit tělesné výchovy a tím alespoň částečně nachystat děti na pohyb na lyžích.

      Rope skipping – zábavná cesta k pohybové zdatnosti (Pavla Korábová)

      Příspěvek přiblíží rope skipping jako moderní sport vhodný do školní i mimoškolní tělesné výchovy. V teoretické části se zaměříme na přínosy pro koordinaci, kondici i spolupráci. Praktická část nabídne ukázky základních skoků, her a využití sportovních pomůcek (míče, gymball, medicinbal., obruče aj.).

      Relaxační techniky jako součást regenerace sportovců (Radka Kulhánková)

      Příspěvek se zaměřuje na využití relaxačních technik v komplexní regeneraci sportovců. Představuje možnosti práce s psychickou i fyzickou energií, posilování resilience a ukotvování zdravých regeneračních návyků. Účastníci budou seznámeni s praktickými cvičeními, jako jsou dechová a vizualizační techniky, mindfulness intervence a tělový sken, které lze snadno zařadit do tréninkového režimu. Cílem je nabídnout praktické nástroje pro podporu dlouhodobé výkonnosti, psychické pohody a prevence přetížení sportovců.

      Spirální stabilizace páteře nejen regeneruje, ale stabilizuje a zlepšuje kondici (Jana Bajzíková)

      Cvičení metodou Spirální stabilizace je komplexní cvičení, které kompenzuje problémy pohybového aparátu, protahuje zkrácené, posiluje oslabené svaly a upravuje držení těla. Současně toto cvičení ovlivňuje řízení a koordinaci pohybu, které jsou nezbytnými podmínkami fungování správných pohybových stereotypů.

      TRX - není třeba se bát závěsných systémů (Petr Jeřábek, Karel Grossmann)

      Lekce představí cvičení s využitím závěsných systémů TRX vhodné pro všechny věkové kategorie. Ukázka bude obsahovat komplexní lekci od rozehřátí, mobilizace a protažení i ukázky kombinace cviků pro posílení všech svalových skupin. TRX systémy představují v současnosti již snadno dostupné cvičební pomůcky a mají velmi široké spektrum využití. A to díky jednoduché manipulaci a snadnému přizpůsobení obtížnosti cviků (např. jen úpravou výchozí polohy).

      Využití úpolů v tělesné výchově (Pavel Hadač)

      Workshop zaměřený na využití úpolových sportů ve výuce na základní škole. Úpoly pomáhají rozvíjet kondiční a koordinační pohybové schopnosti, ale také odvahu, sebekontrolu, soutěživost a bojovnost. Ukážeme si také, jak můžeme s jejich pomocí formovat hodnotový žebříček dětí a jejich charakter.

      Využití port de bras v tělesné výchově (Dagmar Grzinčič, Lenka Knopová)

      Port de bras (PDB) reprezentuje multidisciplinární pohybovou disciplínu, která klade důraz na správné držení těla, technicky čistě vedený pohyb, efektivní funkční trénink a esteticko-umělecké pojetí různorodých sekvencí a choreografií, obecně rozvíjí sílu, flexibilitu, rovnováhu, vytrvalost, ale i smysl pro rytmus a hudební cítění ve spojení s ladností a elegancí pohybu. V rámci tohoto příspěvku představíme principy PDB a nabídneme inspiraci, jak cvičení zapojit do výuky tělesné výchovy.

      Volejbal nebo minivolejbal aneb, jak tyto sporty hrát na školách? (Jan Charousek)

      Tento praktický seminář je zaměřen na výuku volejbalu a minivolejbalu na základních školách s důrazem na zábavnou formu výuky a postupné budování technických dovedností. Účastníci se seznámí s herními činnostmi vhodnými pro začátečníky, především pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ, a s metodickými postupy, jak tyto náročnější míčové sporty učit tak, aby hra bavila i ty, kteří se s volejbalem teprve seznamují. Ukážeme si úpravy pravidel, zjednodušené herní formy, využití minivolejbalu a řadu her a cvičení, které pomohou udržet míč co nejdéle ve hře a žáky motivují k dalšímu rozvoji. Součástí bude také inspirace, jak si s dětmi volejbal upravit „na míru“, aby si odnesly radost z pohybu i ze spolupráce v týmu.

      Výuka začátečníků ve sportovním lezení (Radim Antoš)

      V tomto praktickém workshopu bude představena první hodina výuky sportovního lezení. Lekce je koncipována tak, aby se účastnící seznámili s primárními a sekundárními dovednostmi. Primární dovednosti jsou potřebné pro samotný lezcův pohyb, sekundární dovednosti ovlivňují ostatní složky lezení (psychiku, manipulaci s materiálem). Primární dovednosti lezce jsou použitelné i v boulderingu. Spolu pak se sekundárními dovednostmi lezce a s dovednostmi jističe tvoří základ pro bezpečné a efektivní lezení s lanem na umělé stěně.

      Trampolína: koordinace – orientace – rytmus (Miroslav Patrman)

      Lekce nabídne ukázku tréninkové jednotky skoků na trampolíně, která rozvíjí koordinaci, prostorovou orientaci a rytmus pohybu. Účastníci si vyzkouší základní skoky a dle výkonnosti saltové či nesaltové prvky. Pro zpestření budou zařazeny pohybové hry v hravé a dynamické formě.

      Double-mini trampolína: síla – rychlost – dynamika (Miroslav Patrman)

      Double-mini trampolína je gymnastická disciplína v rámci skoků na trampolíně. Jde o malou úzkou trampolínu s náběhovou a odrazovou částí, na které se cvičí krátké, dynamické skokové kombinace. Lekce nabídne ukázku tréninkové jednotky zaměřené na rozvoj síly, rychlosti a dynamiky pohybu. Účastníci si vyzkouší náběh, odraz i základní skokové kombinace.

      TEORETICKÉ PŘÍSPĚVKY

      E-motion: Standard pedagogické diagnostiky motorické kompetence v předškolním a školním věku hravě, zábavně a prakticky (Iva Šeflová) 

      Kdy je ještě nešikovnost dětí součástí normálního psychomotorického vývoje? Jaké dovednosti hrubé a jemné motoriky by děti měly bezpečně zvládnout? Které základní pohybové dovednosti mohou limitovat sportovní výkon? Co je běžná nešikovnost, nemotornost a kdy už se jedná o neurovývojovou poruchu? A jak s nešikovností pracovat v prostředí běžné školy i ve sportovním prostředí?
      Na tyto otázky vám pomůže odpovědět workshop zaměřený na diagnostiku i možnosti intervence. Díky aktivnímu zapojení a interaktivní formě spolupráce si odnesete mnoho nových znalostí a podnětů do vlastní školní i tréninkové praxe.

      Výzkum 100letých změn  tělesné zdatnosti u mládeže na území tehdejšího Československa (Lukáš Rubín)

      V roce 2023 uplynulo přesně 100 let od prvního celoplošného národního testování úrovně tělesné zdatnosti u mládeže na území tehdejšího Československa. V kontextu této zcela unikátní a neopakovatelné příležitosti Katedra tělesné výchovy a sportu FP TUL zrealizovala opakované měření tělesné zdatnosti s využitím původní historické metodiky. Chcete se dozvědět jaký je rozdíl v úrovni tělesné zdatnosti u současné mládeže oproti stejně staré generaci před 100 lety? To i další zajímavé poznatky se dozvíte v rámci prezentovaného příspěvku.

      Uvolnění z tělesné výchovy optikou pediatra (Pavla Hromádková)

      Cílem příspěvku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy a navrhnout alternativní změny k zařazování zdravotně znevýhodněných žáků a žákyň do tělesné výchovy vycházející z možností pediatrické i pedagogické praxe. V úvodu příspěvku zazní krátký teoretický úvod ohledně legislativních východisek a prevalence fenoménu celkového uvolňování z tělesné výchovy. Následně diskusní formou mezi účastníky a přítomnou pediatričkou proběhne nástin možností k případným budoucím změnám.  

      Číst dál …Tělo Liberec

      • Přečteno: 5380
      • Jan Charousek
      • KTV

      Univerzitní ligy

      Univerzitní ligy

      • Volejbalový tým mužů

        .

      • Tělocvična moderních pohybových forem tanečního charakteru - blok B

        Tělocvična slouží k výuce moderních pohybových forem tradičního tanečního charakteru, například aerobik, jumping, dance step apod. K dispozici je i zrcadlová stěna na dlouhé straně, ozvučení zajištěné moderní reprosoustavou s mixážních pultem, náhlavní mikrofon a rozličné příslušenství k výuce.

      • Tělocvična pro aktivity závěsného charakteru - blok B

        Tělocvična slouží k výuce moderních pohybových forem vyžadujících závěsný systém, například fly jóga, TRX, aerial hoop, bungee workout apod. včetně bohatého příslušenství a vybavení.

      • Tělocvična pro zdravotní cvičení - blok C

        Tělocvična slouží primárně pro výuku zdravotní tělesné výchovy, zdravotních a kompenzačních cvičení, bosu a jógy. Sál s umělým povrchem GREBOGYMFIT, zrcadlová stěna, ribstole na protější straně (12 ks).

      • Tělocvična psychomotoriky - blok C

        Tělocvična určená k výuce a výzkumným účelům v oblasti psychomotoriky. Tělocvična kromě základního vybavení (PC, audio, projektor atp.) obsahuje testové sestavy (BOT-2 a MABC-2) s materiálem zaměřené na psychomotorickou diagnostiku.

      • Volejbalový tým žen

        Areál disponuje třemi antukovými tenisovými kurty. Součástí areálu jsou šatny, sociální zařízení a možnost občerstvení.

      Číst dál …Univerzitní ligy

      • Přečteno: 312
      • Jan Charousek
      • KTV

      FAQ

      FAQ

      Nejčastější dotazy a odpovědi k přijímacímu řízení

      Obecné informace:

      • Jaký je počet přijatých studentek a studentů do jednotlivých bakalářských studijních programů?
        Do obou bakalářských studijních programů (Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání i Sport se zaměřením na zdravý životní styl) garantovaných na naší katedře se přijímá v obou případech přibližně 60 studentek a studentů.

      • Je možné po rozhodnutí o nepřijetí podat odvolání a je nějaká šance na dodatečné přijetí?
        Ano, úspěch odvolání záleží na konečném počtu zapsaných studentů a na celkovém výsledku v přijímacím řízení. Podmínkou možného přijetí je vždy splnění minimálního požadovaného počtu bodů v rámci přijímacích zkoušek.

      • Lze studovat bakalářské studijní programy na KTV v kombinované formě?
        Nelze. Kombinovaná forma je u oboru tělesná výchova nabízena pouze u navazujícího magisterského studijního programu (Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol). Tato forma je primárně určena pro studentky a studenty, kteří již na školách jako vyučující tělesné výchovy působí a potřebují si dodělat kvalifikační stupeň.

      • K jaké části přijímacího řízení se více přihlíží (písemný test obecných studijních předpokladů, praktická zkouška pohybových předpokladů nebo strukturovaný životopis)?
        V rámci přijímacího řízení studijního programu Sport se zaměřením na zdravý životní styl je možné získat maximum 100 bodů dělených do součástí: písemný test obecných studijních předpokladů (60 bodů), praktická zkouška pohybových předpokladů (20 bodů) a strukturovaný životopis (20 bodů). Podmínkou pro přijetí je získání minimálně 45 bodů a umístění se v pořadí vyhovujícím kapacitě programu. Detailní bodování praktické zkoušky i strukturovaného životopisu lze najít na webových stránkách fakulty či katedry.

        V rámci přijímacího řízení studijního programu Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání je možné získat maximum 100 bodů za každý studijní obor, tedy celkově 200 bodů, dělených do součástí: písemný test obecných studijních předpokladů (160 bodů) a praktická zkouška pohybových předpokladů (40 bodů). Strukturovaný životopis není součástí přijímacího řízení. Podmínkou pro přijetí je získání minimálně 90 bodů a umístění se v pořadí vyhovujícím kapacitě programu. Detailní bodování praktické zkoušky lze najít na webových stránkách fakulty či katedry.

      • Jaký test obecných studijních předpokladů se v rámci přijímacího řízení využívá?
        Využívá se písemný test Obecných studijních předpokladů realizovaných v rámci Národních srovnávacích zkoušek společnosti Scio. (Uznány budou termíny NSZ od prosince 2024 do dubna 2025).

      • V případě podání přihlášky na oba bakalářské studijní programy (Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání i Sport se zaměřením na zdravý životní styl), u nichž je součástí přijímacího řízení praktická zkouška pohybových předpokladů, musím dělat tuto zkoušku dvakrát?
        Nikoliv, stačí pouze jednou. Praktická zkouška je realizována za stejných podmínek a výsledek se případně započítává do přijímacích řízení v rámci obou studijních programů.

      • Může být při praktické zkoušce pohybových předpokladů u některé disciplíny nula bodů?
        Uchazeč/ka o studium musí povinně absolvovat každou část praktické zkoušky, navíc v plavecké části nesmí být hodnocen/a 0 body.

      • Stačí pro studium tělovýchovně-sportovních programů doložit výpis ze zdravotní karty od praktického lékaře?
        Nikoliv, musí být doloženo potvrzení od lékaře atestovaného v oblasti tělovýchovného lékařství.

      • Mohou mi nějak pomoci studijní výsledky ze střední školy pro přijetí do programů na KTV?
        Studijní výsledky ze střední školy se uplatňují pouze u studijního programu Sport se zaměřením na zdravý životní styl v rámci strukturovaného životopisu.

      Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání:

      • Mohu aprobovaně učit tělesnou výchovu na základní a střední škole již po absolvování bakalářského programu Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání?
        Nikoliv, dle aktuálního znění zákona o pedagogických pracovnících získává vyučující základní či střední školy odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v dané oblasti. Po absolvování bakalářského studijního programu Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání se tak primárně předpokládá pokračování v navazujícím magisterském učitelském studiu. Úspěšným absolvování bakalářského studia získá absolvent potřebné kompetence, které mu umožňují pracovat například jako asistent pedagoga, volnočasového pedagoga ve volnočasových centrech atp.

      • Jaký je význam označení maior a minor u bakalářských dvouoborů?
        Je rozdíl v rozsahu studia? Ve studijních plánech maior a minor není rozdíl z hlediska rozsahu studijních předmětů. Rozdíl je pouze v zadávání závěrečné práce, která musí být realizována na katedře zvoleného oboru maior.

      • Co se stane, když u dvouoborového bakalářského studia splním úspěšně přijímací řízení pouze u jednoho oboru?
        Aktuálně tato situace nemůže nastat, protože přijímací řízení je hodnoceno celkovým počtem bodů (max. 200 bodů za oba obory). Podmínkou pro přijetí je pak získání minimálně 90 bodů a umístění se v pořadí vyhovujícím kapacitě programu.

      Sport se zaměřením na zdravý životní styl:

      • Mohu po úspěšném absolvování bakalářského studijního programu Sport se zaměřením na zdravý životní styl vyučovat aprobovaně tělesnou výchovu na základní nebo střední škole?
        Nikoliv. Absolventky a absolventi tohoto studijního programu jsou způsobilí vykonávat organizační, pedagogickou a řídící činnost se zaměřením na oblast sportu a volnočasových pohybových aktivit v rámci různých profesních pozicí v následujících sférách mimo oblast školní tělesné výchovy: volnočasové neziskové organizace a spolky; podnikatelské subjekty; instituce samosprávy i státní správy.

      • Mám dokládat a uvádět do přihlášky u programu Sport se zaměřením na zdravý životní styl i sportovní úspěchy, diplomy, získaná osvědčení atp.?
        Ano, všechna osvědčení, certifikáty, popř. diplomy se přikládají ke strukturovanému životopisu.

      • Jsou součástí studijního programu Sport se zaměřením na zdravý životní styl nějaké praxe? Je možné v rámci absolvování programu získat nějakou licenci, certifikát či trenérské osvědčení?
        Díky studiu absolventka a absolvent získá mnoho praktických dovedností, poznatků i zkušeností, které lze uplatnit v budoucí profesní praxi i v rámci dalšího individuálního vzdělávání. Součástí studia jsou 3 semestry odborných praxí, při kterých vzniká řada možností k navázání pracovních příležitostí. Studující si mohou volit praxe ze seznamu 22 předdomluvených partnerských organizací, či případně mohou zvolit praxe dle svých preferencí i mimo uvedený seznam. V rámci studia bude také možnost nad rámec povinného studia absolvovat i různé výukové akce či kurzy a získat osvědčení (např. Masér pro sportovní a rekondiční masáž mimo oblast zdravotnictví). 

      Číst dál …FAQ

      • Přečteno: 3920